آشپزی

کیک خامه ای شکلاتی مرطوب

کیک خامه ای شکلاتی مرطوب

این کیک خامه‌ای شکلاتی فوق‌العاده مرطوب، طعم شکلاتی غنی و عمیقی دارد و به‌طور باورنکردنی آسان با چند ماده درست می‌شود. این دستور العمل عالی برای شماست، چه برای یک مراسم خاص یا یک مهمانی چای بعد از ظهر درست کنید!

A slice of moist chocolate cream cake
پرش به:

دستیابی به دستور العمل کیک شکلاتی کاملاً مرطوب بسیار سخت است، درست مانند دستور العمل شگفت انگیز براونی . این کیک شکلاتی خانگی مورد علاقه من از دستور پخت اولیه است که برای مناسبت های خاص، جشن ها یا تولدها درست می کنم.

اگر عاشق دستور العمل های دسر ساده برای مناسبت های خاص هستید، ممکن است بخواهید کیک پنیر سوخته باسکی من را ببینید. (چیزکیک سن سباستین)، نان نوتلا بابکا شکلاتی، و دستور پخت پودینگ تافی چسبناک آسان.

راز کیک خامه ای شکلاتی فوق العاده مرطوب

روغن ماده مخفی برای تهیه کیک مرطوب است. برای این دستور غذای ضروری است و نباید آن را با کره جایگزین کرد.

از آنجایی که روغن مایع است و می تواند در دمای اتاق مایع بماند، کیک برای مدت بیشتری مرطوب می ماند. با این حال، کره ذوب شده در دمای اتاق جامد می شود و کیک شکننده می شود.

اگر می خواهید برای مدت طولانی تری یک کیک مرطوب داشته باشید، روغن را با کره ذوب شده جایگزین نکنید زیرا بافت آن کاملاً تغییر می کند.

افزودن شیر سرد زمانی که کیک هنوز داغ است این کیک را بسیار مرطوب و خوشمزه می‌کند.

a slice of moist chocolate cream cake شکل>

از چه نوع روغنی استفاده شود؟

از روغن نباتی تازه و تازه باز شده استفاده کنید که هیچ طعم بدی ندارد. می توانید آن را با روغن آفتابگردان یا کلزا جایگزین کنید.

روغن زیتون را نیز می توان برای این دستور غذا استفاده کرد، با این حال، به یاد داشته باشید که روغن زیتون طعم متمایزی دارد و ممکن است بر طعم کیک تأثیر بگذارد.

آیا می توانم این کیک را با قهوه درست کنم؟

قهوه طعم شکلات را در محصولات پخته شده مانند کیک و کاپ کیک به ارمغان می آورد و تقویت می کند. اضافه کردن کمی از آن باعث می‌شود این کیک طعم «شکلاتی‌تری» پیدا کند بدون اینکه طعم قهوه بدهد. می توانید شیر را با قهوه جایگزین کنید تا طعم شکلاتی قوی تر و غنی تر داشته باشید.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • کیک شکلاتی بدون هیاهو و در عین حال کاملا مرطوب برای تولد، کریسمس، روز ولنتاین، یا هر مناسبت خاص دیگری.
  • این کیک خامه ای شکلاتی مرطوب دارای روغن بسیار کمی در خمیر خود است که باعث می شود کالری آن به طور معقولی کم باشد. فقط 359 کالری در هر قسمت که آن را به کیک شکلاتی عالی تبدیل می کند تا بدون احساس گناه، خود را لذت ببرید!
  • کیک خامه ای شکلاتی طعم شکلاتی غنی با خرده نمناکی دارد و برای شکلات بیشتر با سس شکلات پر شده است!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

کیک شکلاتی

Labelled picture of ingredients for moist chocolate cream cake
  • تخم مرغ – آنها کیک شکلاتی را غنی و لطیف می کنند. تخم‌مرغ‌ها را قبل از استفاده به دمای اتاق برسانید تا خمیر نرمی داشته باشد که به راحتی بلند شود.
  • آرد خود جوش – می توانید از آرد ساده/همه منظوره با اضافه کردن 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر استفاده کنید.
  • روغن نباتی – روغن نقش مهمی در مرطوب شدن کیک دارد، بنابراین بهتر است آن را با کره ذوب شده جایگزین نکنید. مطمئن شوید که از روغن نباتی تازه استفاده کنید که هیچ طعم بدی ندارد. همچنین می توانید آن را با روغن آفتابگردان یا کلزا جایگزین کنید. وقتی صحبت از کیک هایی مانند کیک خامه ای شکلاتی مرطوب می شود، کیک قهوه بلوبری لیمو و کیک هویج، جایی که مواد دیگر طعم را ارائه می دهند، به نظر من استفاده از روغن بدون طعم بهترین کار را دارد.
  • پودر کاکائو – همانند زمانی که من در حال تهیه تیرامیسو کلاسیک ایتالیایی هستم ، من ترجیح می دهم از پودر کاکائو با کیفیت خوب و بدون شیرینی برای طعم شکلاتی غنی و تلخ استفاده کنم.
  • رب وانیل – من از رب لوبیا وانیل ارگانیک یا عصاره برای طعم عمیق و لذیذ وانیل. از استفاده از وانیل مصنوعی برای این دستور غذا خودداری کنید.

سس شکلاتی و خامه شانتیلی

Labelled picture of ingredients for moist chocolate cake
  • کرم – می توانید از خامه دوبل/خامه سنگین یا خامه فرم گرفته برای تهیه کرم شانتی استفاده کنید. قبل از هم زدن مطمئن شوید که سرد است و آن را تا زمانی که به آن نیاز دارید در یخچال نگهداری کنید.
  • شکلات تیره – من از مخلوط 70 درصد شکلات تلخ و شکلات شیری استفاده کردم، اما شما می توانید از هر شکلات دلخواه خود تا زمانی که در حال پختن شکلات هستند استفاده کنید.
  • شکر – من از شکر کاستور استفاده می‌کنم، اما شما می‌توانید از شکر دانه‌دار هم استفاده کنید، و این کار نیز بسیار خوب است.

دستورالعمل های گام به گام

تهیه این کیک شکلاتی خوشمزه با خامه فرم گرفته بسیار آسان است و برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

کیک را بپزید

فر را با دمای 170 تا 340 درجه فارنهایت (فر فن دار) گرم کنید. پایه و کناره های یک قالب کیک 23 سانتی متری (9 اینچی) را کمی چرب کنید.تخم مرغ ها و شکر را با دور متوسط ​​در میکسر بزنید تا حجم آن دو برابر شود و سبک و پفکی شود.(مطمئن شوید که تخم مرغ ها در دمای اتاق هستند).

The eggs and sugar are beaten in a bowl of a stand mixer

در روش دیگر، می‌توانید از همزن دستی و یک کاسه بزرگ استفاده کنید. رب وانیل، شیر و روغن را اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید تا مخلوط شوند. آرد، پودر کاکائو و نمک را به کاسه اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا همه با هم ترکیب شوند.

The flour, cacao powder and salt is added to the egg mixture

خمیر را در قالب کیک (به قطر 23 سانتی متر/9 اینچ گرد) بریزید و آن را در فر از قبل گرم شده به مدت 25 تا 27 دقیقه بپزید، تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز کیک فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید.

The cake batter is pored in cake tin

بگذارید کیک به مدت 5 دقیقه خنک شود و با خلال دندان چند سوراخ روی کیک ایجاد کنید. 350 میلی لیتر شیر را به آرامی با قاشق روی کیک بریزید.

The milk is poured over the baked cake

روی کیک را با یک فیلم بپوشانید و بگذارید خنک شود و شیر در یخچال جذب شود.

سس شکلاتی را آماده کنید

کاکائو، شکر و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید. ½ فنجان آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و مخلوط کاکائو را اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید، هر از گاهی هم بزنید. بگذارید یک دقیقه بجوشد و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

Water, cacao powder, salt and sugar is placed in a pan for making chocolate sauce

خمیر وانیل را اضافه کنید، خوب هم بزنید و بگذارید در یخچال خنک شود. سس شکلات وقتی خنک شد باید قوام شربت غلیظی داشته باشد. نباید آن را مانند یک فراستینگ تنظیم کرد!

chocolate sauce is simmered for a minute

کرم شانتیلی را بسازید

خامه دوبل سردیا خامه فرم گرفته، خمیر وانیل و شکر را در یک کاسه قرار دهید. آنها را بکوبید تا سفت شوند و شکلشان را به خوبی حفظ کنید. از هم زدن زیاد آن خودداری کنید وگرنه خامه تبدیل به کره می شود. آن را در یخچال نگهداری کنید تا کیک و سس شکلات خنک شوند.

creme Chantilly in a bowl, ready for decorating the cake

تزیین کیک

وقتی کیک و سس شکلاتی خنک شدند، کیک را از یخچال خارج کرده و در بشقاب سرو قرار دهید.

The cake is placed on a serving plate

کرم Chantilly را روی کیک لوله کنید، یا آن را مستقیماً روی کیک قرار دهید و آن را با یک چاقوی پالت صاف کنید.

the creme Chantilly is spread over the cake

سس شکلات را در وسط کیک بریزید و بگذارید به آرامی روی آن بریزد. کیک را با خرده های شکلات و آجیل تزئین کنید.

pour over the chocolate sauce and garnish with nuts

نکات برتر از سرآشپز

  • آرد زیادی در مخلوط کیک نریزید. خمیر کیک کمی آبدار است، بنابراین وسوسه نشوید که آرد بیشتری اضافه کنید. همیشه از ترازو برای وزن کردن مقدار مناسب آرد استفاده کنید.
  • زمانی که خلال دندانی که در وسط آن فرو می‌کنید عمدتاً تمیز بیرون آمد، کیک را از فر خارج کنید. کیک شما وقتی بیش از حد پخته شود خشک می شود.
  • کرم شانتیلی ذوب می شود و با گرما ساختار خود را از دست می دهد. بنابراین، مطمئن شوید که کیک قبل از پخش کرم شانتی در یخچال در یخچال خنک شده باشد. همچنین سس شکلات قبل از ریختن روی خامه شانتیلی باید سرد باشد.
  • برای اینکه کیک در وسط فرو نرود، در 25 دقیقه اول در حالی که کیک در حال پخت است، فر را باز نکنید.
  • از مقدار مناسب شکر ذکر شده در دستور غذا استفاده کنید. شکر کیک را مرطوب می‌کند زیرا آب را محکم می‌بندد تا در خمیر محکم بماند و از تبخیر بیش از حد آن در طول پخت جلوگیری شود.

سؤالات متداول دستور غذا

آیا می توانید از قبل کیک خامه ای شکلاتی مرطوب درست کنید؟

بله، می توانید این کیک را از چند روز قبل درست کنید. ، یا آن را فریز کنید تا آماده استفاده شود. به سادگی اجازه دهید کیک خنک شود، آن را با فیلم بپیچید و در کیسه فریزر قرار دهید. کیک را یخ زده و سس شکلاتی را در حالی که کیک در حال یخ زدایی است آماده کنید. خامه شانتیلی را لحظه آخری درست کنید و درست قبل از سرو آن را تزئین کنید.

تخم مرغ ها در یک کیک چه کار می کنند؟

آنها طعم غنی و همچنین تغذیه، رنگ و ساختار را به کیک می دهند. . آنها همچنین به بالا آمدن خمیر کیک در حین پخت کمک می کنند که ساختار کلی کیک را ایجاد می کند.

چگونه کیک شکلاتی مرطوب را ذخیره کنیم؟

می توانید کیک شکلاتی خود را تا چهار روز نگهداری کنید. در یخچال. بعد از آماده شدن آن را از یخچال خارج کرده و به مدت نیم ساعت به دمای محیط برسانید. آن را بیش از یک ساعت در دمای اتاق نگه ندارید زیرا حاوی تخم مرغ و لبنیات است!

برای دستور العمل های خوشمزه تر پر از شکلات، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از فرآیند تهیه این کیک خامه ای شکلاتی غنی و مرطوب به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

super moist chocolate cake with cream

کیک خامه ای شکلاتی مرطوب

آیلا کلولی

این کیک خامه ای شکلاتی غنی و فوق العاده مرطوب، هر بار عالی می شود و تهیه آن بسیار آسان است.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 15 دقیقه

زمان پخت 25 دقیقه

زمان کل 40 دقیقه

کورس دسر

آشپزی آمریکایی، بریتانیایی، انگلیسی، غربی

سرویس ها 10 بخش

کالری 359 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

Instructions 

Making the Chocolate Cake

  • Heat the oven to 170 ° C – 340° F (fan oven).

  • Lightly grease the base and the sides of a 23 cm (9″) cake tin.

  • Beat the eggs and the sugar in a stand mixer on medium speed until it doubles the size up and it is light & fluffy. Alternatively, you can use a hand-held mixer and a large bowl.

  • Add the vanilla paste, milk, and oil, and mix at low speed until combined.

  • Add the flour, cacao powder, and salt to the bowl and gently mix together until all combined.

  • Pour the batter into the cake tin and bake it in preheated oven for 25 to 27 minutes, until a toothpick inserted in middle comes out clean.

  • Let the cake cool down for 5 minutes and make a few holes on the cake with a toothpick.

  • Pour the 350 ml milk slowly over the cake using a spoon.

  • Cover the cake with a cling film and let it cool down and absorb the milk in the fridge.

Preparing the Chocolate Sauce

  • Mix together the cacao, sugar, and salt in a bowl.

  • Put the water in a small saucepan and add the cacao mixture.

  • Bring it to a boil, whisking occasionally.

  • Let it simmer for a minute and remove the pan from heat.

  • Add the vanilla paste, stir well and let it totally cool down in the fridge.

  • The chocolate sauce should have a thick syrup consistency when cooled down. It shouldn’t set like a frosting!

Making the Creme Chantilly

  • Place the cold double cream or whipping cream, vanilla paste, and sugar in a bowl.

  • Beat them until stiff and hold their shape nicely. Avoid over whisking it or the cream will turn into butter.

  • Keep it in the fridge until the cake and the chocolate sauce are totally cooled down.

Decorating the Cake

  • Place the cake on a serving plate and top it with the cream chantilly. You can either pipe it on or smooth it out with a knife.

  • Pour the chocolate sauce into the center of the cake and let it drizzle gently all over the cake.

  • Decorate it with chocolate shavings and nuts.

یادداشت

  • Don’t put too much flour in the cake mixture. The cake batter is slightly runny so don’t be tempted to add more flour. Always use a scale to weigh the right amount of flour.
  • When making the creme Chantilly, avoid over-whisking the cream or it will turn into butter.
  • Make sure your eggs are at room temperature.

  • Take the cake out of the oven when a toothpick inserted in the center comes out mostly clean. Your cake will be dry when over-baked.

  • Creme chantilly melts and loses its structure with the heat. Therefore, make sure the cake is cooled down in the fridge before spreading the creme Chantilly on top. Also, the chocolate sauce needs to be cold before pouring on creme chantilly.

  • To avoid the cake sinking in the middle, do not open the oven in the first 25 minutes while the cake is baking.
  • Oil is the secret ingredient for making a moist cake. It’s an absolute must for this recipe, and shouldn’t be replaced with butter.

  • Use the right amount of sugar stated in the recipe. Sugar makes the cake moist as it binds water to keep it tightly in the batter and avoid it evaporating excessively during baking.

Nutrition

Calories: 359kcalCarbohydrates: 54gProtein: 8gFat: 14gSaturated Fat: 7gPolyunsaturated Fat: 3gMonounsaturated Fat: 4gTrans Fat: 1gCholesterol: 96mgSodium: 141mgPotassium: 239mgFiber: 3gSugar: 35gVitamin A: 431IUVitamin C: 1mgCalcium: 86mgIron: 2mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این به این معنی است که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کمیسیون برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا